22
Δεκ.
08

4 ΓΥΝΑΙΚΕΣ

Την Ελένη Καραγιάννη τη γνώρισα μέσω του blog της, Art talk and more, και μοιραστήκαμε σκέψεις και προβληματισμούς για ζητήματα αισθητικής. Γίναμε εικονικοί φίλοι και στο facebook. Όμως η Ελένη, πριν από μπλόγκερ, είναι μια νέα καλλιτέχνης με ιδέες και άποψη. Έργα της είχα δει μόνο στο μπλογκ και -παρά την παραποίηση που δημιουργεί η ψηφιακή εκδοχή τους- είχαν τραβήξει το ενδιαφέρον μου. Πριν από καμιά εικοσαριά μέρες επισκέφτηκα στο ανατολικό αεροδρόμιο (Ελληνικό) μια μεγάλων προσχεδίων αλλά μικρών αποτελεσμάτων συγκέντρωση καμιά 200 καλλιτεχνών. Μια απογοητευτική έκθεση, γι’ αυτό δεν έγραψα και τίποτα σχετικό, όπου ωστόσο έπαιρνε μέρος, εκ παραδρομής και ίσως γυναικείας περιέργειας, και η Ελένη όπου μαζί με 4-5 άλλους ξεχώριζαν σαν τη μύγα μες το γάλα. Το έργο της love letters ήταν ίσως η καλύτερη στιγμή εκείνης της έκθεσης αλλά είναι τόσο σπουδαίο που μάλλον δεν είχε θέση εκεί.  Έτσι όταν έμαθα για την έκθεση στο Tango gallery bar είδα μια εξαιρετική ευκαιρία να γνωρίσω από κοντά την ίδια και να ξαναδώ έργα της σε περιβάλλον πιο ‘μαζεμένο’ και με καλλιτέχνες που μοιράζονται μεταξύ τους κοινές αισθητικές αξίες τουλάχιστον.

 

Αντιγράφω ένα σύντομο κείμενο που υπάρχει στη σελίδα που έστησαν στο facebook με αφορμή την έκθεσή τους:

 

Τέσσερεις γυναίκες νέες εικαστικοί συναντιούνται για έναν μήνα στο Tango gallery bar. Σε μικρού μεγέθους έργα, καταγράφουν τις εμπειρίες και τις εικόνες που λαμβάνουν από το καθημερινό αστικό τοπίο. Σκιές κορμιών, αντανακλάσεις κτιρίων, εκφράσεις ερωτισμού και παρακμής, συνθέτουν μια ομαδική έκθεση πλούσια σε βιωματικά στοιχεία. Ο ίδιος ο χώρος του Tango bar συμμετέχει στο ούτως ή άλλως ερωτισμό της έκθεσης, ενισχύοντας με την αισθαντική του ατμόσφαιρα τα ιχνογραφήματα των καλλιτεχνών.

 

Έναρξη: Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2008 στις 8:00 μ.μ. 

Λήξη: Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 στις 8:00 μ.μ. 

Τοποθεσία: Πορίνου 2, Μακρυγιάννη, Αθήνα (μετρό: στάση Ακρόπολη) 

 

Διάρκεια έκθεσης 20 Δεκεμβρίου 2008 έως 20 Ιανουαρίου 2009

(Κάθε Τριτη,Τέταρτη και Κυριακή, ανοικτά από τις 7μμ.-23:00)

 

Πρόκειται για τις Ελένη Καραγιάννη, Μαρίνα Μαραβελάκη, Σέβη Μαργαρίτη και Αριάδνη Χάγερ.

Είναι ιδιαιτέρως ενδιαφέρων ο τρόπος που ‘δένουν’ μεταξύ τους οι διαφορετικές οπτικές απόψεις πάνω σε θέματα κοινού προβληματισμού των τεσσάρων συν-εκθετριών. Κοινή συνισταμένη που δρα υπογείως ώστε να συζούν (να αναπνέουν) τα έργα της μιας δίπλα στα έργα της άλλης είναι ένα σαφώς υποδηλούμενο ήθος και η τίμια, η ειλικρινής ματιά (αλλά η κάθε μία έχει τα δικά της μάτια, το δικό της βλέμμα).

Θα προέτρεπα βεβαίως τον καθένα να περάσει μια βόλτα από την έκθεση στο κέντρο/απόκεντρο της Αθήνας.

 

ΥΓ. Ας αποφύγω τις λεπτομέρειες της γνωριμίας μου (από κοντά) με την συν-μλόγκερ. Μέρες που ζούμε δε θα ήθελα να βγάλω την Τατιάνα Στεφανίδου από μέσα μου και να κουτσομπολέψω.

 

Παραθέτω δύο έργα που αντέγραψα/επικόλλησα από τη σελίδα στο  facebook (στην οποία μπορείτε να δείτε κι άλλα) μετά από άδεια της Ελένης Καραγιάννη:

Advertisements

4 Responses to “4 ΓΥΝΑΙΚΕΣ”


  1. Δεκέμβριος 27, 2008 στο 12:58 πμ

    Το βλέπω τώρα 2-3 μέρες αλλά σε ανάρτηση με τίτλο «4 γυναίκες» τι σχόλιο ν αφήσω;
    Χρόνια πολλά
    .
    Υ.Γ. Κοινότυπα πράγματα αλλά …που θα πάει;
    Δεν θ΄αλλάξει ο χρόνος;

  2. Δεκέμβριος 27, 2008 στο 9:46 πμ

    ε, πως…μην το λες, κανείς δεν είναι τέλεια…

    Πάντως, πέρα από τη δουλειά των κοριτσιών που προσωπικά τη βρήκα ευαίσθητη και αισθαντική, έχει ένα ενδιαφέρον η διαπραγμάτευση του θέματος «χώροι έκθεσης έργων τέχνης». Θέλω να πω ότι τόσο η έκθεση στο ανατολικό αεροδρόμιο (άσχετα με την κακή υλοποίησή της) όσο και η έκθεση σε ένα μπαρ δίνουν καλές αφορμές για δημιουργικό προβληματισμό. Το κοινό στοιχείο και των δύο είναι ότι παρακάμπτουν το στενό κύκλωμα (ακόμα και με την καλή έννοια, αν υπάρχει τέτοια, του όρου) διακίνησης της Τέχνης, δηλαδή τις γκαλερί, τους τεχνοκριτικούς, τους επιμελητές κτλ. Οι καλλιτέχνες μπορούν να βρουν χώρους ώστε να εκθέσουν τα έργα τους (να επικοινωνήσουν μέσω αυτών και να τα πουλήσουν) σε ‘κανονικούς’ ανθρώπους• σε αντιδιαστολή με τους κάπως δύσκαμπτους και ελαφρώς «δυσκοίλιους» ανθρώπους που αποτελούν (όχι πάντα βέβαια αλλά συχνά) τους συνήθεις ύποπτους του φιλότεχνου κοινού.

    Χρόνια πολλά και δημιουργικά σε σένα και όσους αγαπάς.

    ΥΓ. Αν και είχαν διαρρεύσει πληροφορίες ότι φέτος δε θα αλλάξει ο χρόνος, τελικά φαίνεται να διαψεύδονται και όλα να κυλούν ομαλώς. Τι βαρεμάρα! κάθε χρόνο τα ίδια και τα ίδια…

    ΥΓ2. Το πρώτο υστερόγραφο ίσως το κάνω αυτόνομη ανάρτηση.

  3. Ιανουαρίου 8, 2009 στο 1:17 μμ

    Καλημέρα και χρόνια πολλά!
    Για να είμαι ειλικρινης, ειχα στείλει ξανά απαντηση σε αυτή την αναρτηση αλλα προφανως ο δαιμονας του διαδικτυου συντέλεσε για να μην το λαβεις ποτε,…
    Λυπαμαι που δεν ικανοποιησαμε τον φιλο σου κ. Ανδρουλακη, όμως πρεπει να καταλαβει ότι μερικες εκθεσεις δεν γινονται για να δημιουργήσουν καποιο μανιφέστο ή αισθητική τάση…Καποιες γινονται απλως για να ….κινουνται τα πραγματα.
    Σχετικά με το κυκλωμα της τεχνης στην Ελλαδα νομιζω πως εχει αργήσει να αποδυναμωθεί, σε σχεση με αυτό που είναι στο εξωτερικο ( από την μικρη εμπειρία που εχω).
    Είναι θετικό οτι πλεον ο εικαστικός δεν εξαρτάται από τους χωρους αλλα από τον εαυτο του. Και δεν εννοω μονο στο να πουλησει αλλα για έναν πιο σημαντικο λογο, που είναι να αυτοπροσδιορισει το εργο και τον εαυτο του.
    Όχι μονο είναι υπευθυνος να προωθησει/πουλησει τα εργα του αλλα να γραψει τα κειμενα του, να επιμεληθει το διαφημιστικο μερος και αυτό της παρουσιασης/προβολης του εργου κτλπ.
    Για ποιο λογο να εμπιστευτω τη δουλειά μου στην δυσκοίλια εμπορογκαλεριστα που θα παρει το 60% των πωλησεων που θα γινουν από κόσμο εξολοκληρου που θα φέρω εγω. Και επιπλεον εκτος από τα ποσοστα ή τα εργα που θα πρεπει να αφησω στην αποθηκη της, θα πρέπει να πληρωσω από την τσεπη μου τα παντα, από τον καταλογο, μεχρι και τον μπογιατζή που θα βαψει την αιθουσα.
    Σε άλλες περιπτωσεις, ακομα πιο θρασείς, ζητανε χρηματικη εγγυηση πριν την εναρξη της εκθεσης για να καλύψουν τα εξοδα της εκθεσης, στην οποια παλι θα πρεπει να φερεις δικο σου κοσμο και να να πληρωσεις από την τσεπη σου τα παντα, από τον καταλογο, μεχρι και τον μπογιατζη.
    Μια τετοια κυρια μου ειχε ζητησει το ποσο των 2,500. Ποιο το κινητρο λοιπον συνεργασίας ενώ υπαρχουν άλλες εναλλακτικές, πολύ πιο οικονομικες…
    Αν μπορουσε μια τετοια γκαλερι να εξασφαλισει την προβολη μου, φυσικά και θα τα εσκαγα. Αλλα αυτό δεν συμβαινει στην Ελλαδα.

  4. Ιανουαρίου 9, 2009 στο 10:32 μμ

    Καλησπέρα Ελένη.
    Κατ’ αρχήν δε νομίζω ότι ο Αλέξανδρος (Ανδρουλάκης) εξέφρασε άποψη για τη δουλειά σας. Η έκφραση «κοινότυπα πράγματα» κόλλαγε στην ευχή του («χρόνια πολλά»). Ο αυτοσαρκασμός είναι χαρακτηριστικό του τρόπου του• καθώς και η ευγένειά του. Μια ματιά στο μπλογκ του (δια χειρός…σολωμάντζαρου) θα σε πείσει.

    Όσο γι αυτά που αναφέρεις στο σχόλιό σου, επιβεβαιώνεις την εικόνα που έχω κι εγώ για το σύστημα εκτίμησης των έργων τέχνης και προώθησης των νέων καλλιτεχνών. Εσύ βέβαια τα ζεις από πιο κοντά και χάρη στη γυναικεία οξυδέρκεια και την αναλυτική σου ματιά είσαι εγκυρότερη.

    Και πάλι καλησπέρα και σ’ ευχαριστώ για το πέρασμα.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Blog Stats

  • 164,884 hits

…Στάσεις

Αντιστάσεις, Ενστάσεις, Διαστάσεις, Καταστάσεις, Παραστάσεις, Αναπαραστάσεις, Αποστάσεις, Περιστάσεις, στάσεις γενικώς & αορίστως .

Ημεροδείκτης διαδρομών

Δεκέμβριος 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Νοέ.   Ιαν. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Πόσοι στέκονται στις «στάσεις» τώρα. Και δεν περιμένουν το λεωφορείο:

eXTReMe Tracker <!-- var EXlogin='ktkouk' // Login var EXvsrv='s10' // VServer EXs=screen;EXw=EXs.width;navigator.appName!="Netscape"? EXb=EXs.colorDepth:EXb=EXs.pixelDepth;EXsrc="src"; navigator.javaEnabled()==1?EXjv="y":EXjv="n"; EXd=document;EXw?"":EXw="na";EXb?"":EXb="na"; EXd.write("");//-->

Αρέσει σε %d bloggers: