28
Απρ.
08

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ

Στην αίθουσα Τέχνης ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ στη Δεξαμενή εκθέτουν ο Λευτέρης Ολύμπιος και η Ευρυδίκη Καλλιμάχου (για την οποία θα γράψω στο επόμενο κείμενό). Η διπλή αυτή έκθεση θα διαρκέσει έως τις 10/5/2008. Η έκθεση του Ολύμπιου έχει ως γενικό τίτλο «Παναγίες της ομορφιάς».

Η δουλειά αυτή του Λ.Ο. αποτελείται από διάφορες ενότητες στην κάθε μία από τις οποίες έχει ακολουθήσει διαφορετική τεχνοτροπία. Ευτυχώς τα έργα κάθε μιας ήταν τοποθετημένα όλα μαζί. Αποφεύχθηκε, δηλαδή, η ανάμειξή τους που ίσως προκαλούσε σύγχυση. Περιληπτικά:

1. Μεγάλοι καμβάδες δε μεγάλα πορτραίτα. Προσωπογραφίες ή ολόσωμα γνωστών ή ανώνυμων γυναικών. Τα πιο εντυπωσιακά ήταν δύο έργα με τίτλους Gillette I και Gillette II. Στο ένα με μαύρο χρώμα περιγράφεται η φιγούρα μιας όρθιας καλόγριας όπου ξεχωρίζουν μόνο τα σταυρωμένα χέρια και το πρόσωπο που είναι πολύ αμυδρά και αφαιρετικά αποτυπωμένα. Στο κατακόκκινο φόντο τοποθετημένες με «τάξη» μεγάλες ροζ λεπίδες ξυραφιού (gillette). Στο διπλανό έργο η ίδια καλόγρια, στην ίδια στάση αλλά το φόντο είναι λευκό και γεμάτο με την επιγραφή GILLETTE σε ροζ-καφέ αποχρώσεις. Προφανώς κάτι ήθελε να πει ο ζωγράφος με αυτή την αντιπαράθεση που εμένα μου διέφυγε. Εκτός αν δεν μπορούσε να αποφασίσει ποιο από τα δύο φόντα να κρατήσει και για να μην πονοκεφαλιάζει σκέφτηκε να τα κάνει αμφότερα.

Στις προσωπογραφίες, ξεχωρίζει μια της Λιάνας (προφανώς Κανέλλη). Η οποία Κανέλλη αν αντιληφθεί πως την «βλέπει» ο ζωγράφος θα του στείλει λουλούδια, μιας και την απέδωσε όπως θα την βλέπαμε στον ΣΚΑΙ, δηλαδή μακρόστενη, δηλαδή αδύνατη!

Ενδιαφέρον είχε μια καθιστή φιγούρα, Μαρίνα (αγνώστων λοιπών στοιχείων) με φόντο κάτι τεράστιους κρίνους που θύμιζαν Rivera.

Τέλος δύο προσωπογραφίες, με τίτλο Μελίνα Ι και Μελίνα ΙΙ, τράβηξαν την προσοχή μου. Ελπίζω μόνο να μην εννοεί Μερκούρη. Για ευνόητους λόγους.

2. Κάποιοι καμβάδες με μεικτές τεχνικές που αναπαριστούσαν γυναικεία κεφάλια πίσω από ένα κάλυμμα προσώπου σαν μπούργκα.

3. Μικρά έργα, μεικτές τεχνικές σε χαρτί, με Παναγίες βρεφοκρατούσες. Πολύ λιτό σχέδιο που κρατούσε την ουσία του θέματος. Ο ζωγράφος εδώ αποποιείται όλες τις διακοσμητικές λεπτομέρειες που υπάρχουν στις βυζαντινής τεχνοτροπίας αγιογραφίες. Και καλά κάνει εδώ που τα λέμε (Αν υποθέσουμε ότι μπαίνει κανείς στο μεταφυσικό ταξίδι του χριστιανισμού και αναζητά τον πυρήνα του)

4. Τέλος κάποιες φωτογραφίες από εξωκλήσια στις οποίες έχει επέμβει, όπου νομίζει ότι χρειάζεται, με τέμπερες. Υπότιτλος της συγκεκριμένης ενότητας: «Τα πέτρινα αρχοντόπουλα των Λευκάρων».

Ελεύθερη η πινελιά (γενικώς) και νομίζω ότι η συγκίνηση προκαλούνταν κυρίως κατά τη μετακίνηση από τη μια ενότητα στην άλλη παρά από τα έργα αυτά καθαυτά τα οποία μου φάνηκαν κάπως «πρόχειρα». Δεδομένου όμως ότι όλα ήταν καμωμένα έτσι, προφανώς αυτό είναι στυλ κι εγώ είμαι ο άσχετος που δεν το κατέχω. Δεν μπορεί να τα ξέρουμε κι όλα σ’ αυτή τη ζωή.

Advertisements

3 Responses to “ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΟΛΥΜΠΙΟΣ”


  1. Απρίλιος 29, 2008 στο 12:17 πμ

    Χρόνια Πολλά
    κατ΄αρχήν
    Είμαι πολύ περίεργος να δω αυτά τα ζιλέτ.
    Φαντάζομαι πως ο συμβολισμός τους έχει σχέση με το κόψιμο.
    Κάτι έχει κοπεί ή θα κοπεί.
    Θα μου πεις τώρα γιατί ζιλέτ και όχι μπικ πχ.
    Εδώ ίσως να βοηθούσε ένα γαλλοελληνικό λεξικό
    Το gilete με ένα «l», σημαίνει γιλέκο!
    Με δύο l δεν το έχει το πολυλέξ του υπολογιστή.
    Κι εκτός των άλλων
    ο άνθρωπος μας βάζει σ΄ένα όνειρο,
    θέλουμε να μας το εξηγήσει κι όλας;

    Υ.Γ. Πριν λίγο επέστρεψα αο το Ηράκλειο (Κρήτης) απο τα εγκαίνεια μιας ομαδικής έκθεσης στην οποία πέρνω μέρος.
    Στην πύλη του Αγίου Γεωργίου μέχρι τις 4 Μάη.
    Δυο απο τους συμετέχοντες τους γνώρισα σήμερα. ‘Αλλους 3-4 δεν τους γνώρισα μιας και δεν ήρθαν στα εγκαίνεια (και καλά η Ρωσσίδα δικαιολογείται).
    Ένας Γεωργιανός που τον ξέρω χρόνια ως Κώστα σήμερα κατάλαβα ποιός Κώστας είναι.(όταν ακους Γεωργιανός περιμένεις κάτι -ωφ, Ποπώφ, Καμαλιώφ, ή κάτι σε Τσερέσκυ κλπ. Που να φανταστώ πως θα τον λέγανε Τουσουνίδη!)
    10 διαφορετικά ‘ατομα.
    Εδω σε θέλω να δω τι θα έγραφες για μια τέτοια ομαδική.
    Κοιτούσα τους πίνακες και σε σκεφτόμουν.
    Εγω πάντως δεν θα γρ’αψω τίποτα (δημοσίως), γιατί δεν ξέρεις τι γίνεται

  2. Απρίλιος 29, 2008 στο 7:16 πμ

    Καλημέρα Αλέξανδρε, και χρόνια πολλά.
    Μπορείς να δεις το εν λόγω έργο ΕΔΩ. (http://www.astrolavos.gr/astrolavos_greek/index.htm)
    Εδώ που τα λέμε δεν έχεις κι άδικο. Δεν είναι καθόλου απαραίτητο να μας εξηγήσει ο ζωγράφος το όνειρό του. Αφού μας κάνει όμως κοινωνούς του ίσως να καταλάβουμε κάτι για τον ίδιο αν προβληματιστούμε πάνω σ’ αυτό. Προφανώς το ζητούμενο δεν είναι απαραίτητα η ψυχοσύνθεση του καλλιτέχνη αλλά η αισθητική απόλαυση που προκύπτει (ή δεν προκύπτει, αναλόγως) από την επαφή με το έργο του. Άσε που καμιά φορά (και δεν το λέω για τη συγκεκριμένη περίπτωση) κάποια έργα είναι σαν το μελάνι της σουπιάς: Προσπαθεί δηλαδή ο καλλιτέχνης να θολώσει τα νερά ανάμεσα στον ίδιο και τους θεατές ή ακόμα ανάμεσα στον ίδιο και τον βαθύτερο εαυτό του.

    Βλέπω αρκετά συχνά ομαδικές εκθέσεις αλλά είναι δύσκολο, σχεδόν αδύνατο για μένα, να γράψω. Αν το έκανα θα θεωρούσα τον εαυτό μου τεχνοκριτικό και τέτοιος δεν είμαι (τύχη αγαθή με προφύλαξε απ’ αυτό το κακό). Θα έπρεπε να ψάχνω σε χωράφια που δεν μου προκαλούν ιδιαίτερη ευχαρίστηση, όπως: Πως είναι στημένη η έκθεση, αν υπάρχει κεντρικός άξονας (θεματικός ή τεχνικής), αν είναι ισομερώς και ισοβαρώς παρουσιασμένοι οι συμμετέχοντες κτλ. Δηλαδή θα ασχολιόμουν με μια άλλη τέχνη, του στησίματος μιας έκθεσης, και θα έχανα αυτό που θεωρώ την ουσία της δηλαδή τα έργα αυτά καθαυτά.

    Αν θέλεις στείλε μου εδώ δυο λόγια για να τα αναρτήσω εγώ ως εγγραφή. Αν έχει κεντρικό τίτλο, τους συμμετέχοντες κτλ.

    ΥΓ. Θα ήθελα πολύ να δω την έκθεσή σας αλλά η απόσταση είναι απαγορευτική για μένα, ειδικά αυτή την περίοδο. Άσε που η απουσιάζει και η Ρωσσίδα…

  3. Απρίλιος 29, 2008 στο 3:46 μμ

    Γιατί δεν βάζεις το λινκ κατευθείαν στην ανάρτηση;
    Γράφεις εδω (αντί για «εδω», γράφεις βέβαια ότι θέλεις.
    Πχ.ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ
    Είδα λοιπόν τους 3 πίνακες του Ολύμπιου
    Έχουν ένα ενδιαφέρον. Η καλόγρια, βέβαια μπορεί να είναι και μια οποιαδήποτε γιαγιά έτσι όπως την έχει αποδώσει. Σε βάζει να φανταστείς διάφορα.
    Το μεσαίο έχει ένα φόντο που μοιάζει εκπληκτικά με το εξώφυλλο του δίσκου του Ζαν Μισέλ Ζαρ «magnetic fields» (του ΄82 θαρρώ)

    Για τη δικιά μας έκθεση θα σου στείλω μέηλ.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Blog Stats

  • 163,218 hits

…Στάσεις

Αντιστάσεις, Ενστάσεις, Διαστάσεις, Καταστάσεις, Παραστάσεις, Αναπαραστάσεις, Αποστάσεις, Περιστάσεις, στάσεις γενικώς & αορίστως .

Ημεροδείκτης διαδρομών

Απρίλιος 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ.   Μάι. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Πόσοι στέκονται στις «στάσεις» τώρα. Και δεν περιμένουν το λεωφορείο:

eXTReMe Tracker <!-- var EXlogin='ktkouk' // Login var EXvsrv='s10' // VServer EXs=screen;EXw=EXs.width;navigator.appName!="Netscape"? EXb=EXs.colorDepth:EXb=EXs.pixelDepth;EXsrc="src"; navigator.javaEnabled()==1?EXjv="y":EXjv="n"; EXd=document;EXw?"":EXw="na";EXb?"":EXb="na"; EXd.write("");//-->

Αρέσει σε %d bloggers: