28
Μαρ.
08

ΒΟΥΛΑ ΜΑΣΟΥΡΑ

Στην γκαλερί ΜΕΔΟΥΣΑ εκθέτει την τελευταία δουλειά της με τίτλο Λήθης Αναίρεση η Βούλα Μασούρα.

Πόσο κοστίζει μια ντιζαϊνάτη ταπετσαρία ανά τετραγωνικό μέτρο;

Να σας εξηγήσω με 2 κουβέντες την τεχνοτροπία της καλλιτέχνιδος: Παίρνει κομμάτια υφάσματος –καμβά- σχεδιάζει κάποια σχήματα με νερομπογιές, τα νοτίζει με νερό, τα ψεκάζει με διάφορες χρωστικές σε σκόνη (διαχωρίζει και μερικές επιφάνειες με την τεχνική του κεριού κ.α) και στη συνέχεια τα θάβει σε νοτισμένο χώμα. Μετά από κάποιο διάστημα, που τα υφάσματά της έχουν αλλοιωθεί από τον ενταφιασμό τους, τα ξεθάβει και τα επικολλά σε τελάρα με μουσαμά. Το αποτέλεσμα είναι κάτι τεράστιες επιφάνειες όπου σε, φαινομενικά τουλάχιστον, ακανόνιστα σχήματα παρατηρούμε τη συμβολή των 2 παραγόντων που επέδρασαν πάνω τους: της εικαστικού (με τα σχήματα των υδατοδιαλυτών χρωμάτων και το κόψιμο στο τέλος) και της φύσης (με τον τυχαίο τρόπο που επιδρά στα υφάσματα κατά το θάψιμό τους). Αυτή νομίζω είναι και η κεντρική ιδέα των έργων της δηλαδή η συμβολή του φυσικά τυχαίου και της ανθρώπινης (εικαστικής) επέμβασης.

Την τεχνοτροπία αυτή την ακολουθεί τουλάχιστον 10 χρόνια η Β.Μ. μιας και πήρα μαζί μου εκτός από τον πρόσφατο κατάλογό της και εκείνους του 2000 και του 2003. Με τα ίδια (παρεμφερή για να είμαστε σωστοί) σχέδια πάνω κάτω. Και το αναφέρω αυτό γιατί ενώ σαν ιδέα και υλοποίηση ακούγεται ενδιαφέρουσα (ως πειραματισμός) η επανάληψη επί τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα μου φαίνεται ακατανόητη. Θα μου πεις βέβαια τι είναι 10 χρόνια μπροστά στην αιωνιότητα; …Σωστό κι αυτό.

Και έρχομαι στο αρχικό μου ερώτημα για την τιμή της ταπετσαρίας. Οι πίνακες της Β.Μ. ήταν κυρίως πολύ μεγάλοι. Υπήρχαν 2-3 που είχαν διαστάσεις (περίπου) 3μ.x2μ. Δηλαδή 6 τετραγωνικά μέτρα και είχαν τιμή 19.000 ευρώ. Το οποίον μας κάνει 3.166 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Γιατί ταπετσαρίες; Πρώτον λόγω διαστάσεων. Δεύτερον λόγω της επανάληψης με σχέδια που μπορεί να μην είναι ίδια αλλά αν δεις δύο πίνακες και μια ώρα αργότερα σου δείξουν τον έναν δεν θα είσαι σε θέση να πεις ποιος από τους δύο πρώτους είναι. Οπότε θα μπορούσε να είναι και δύο ίδιοι πίνακες χωρίς σημαντικό αισθητικό έλλειμμα  για τον θεατή. Τρίτον γιατί αυτή ήταν η πρώτη αίσθηση που αποκόμισε το (απαίδευτο ωστόσο-στις ταπετσαρίες τουλάχιστον) μάτι μου. Είχα κι ένα τέταρτο αλλά το ξέχασα.

Θα έλεγα σε κάποιον να πάει να δει τα έργα της Βούλας Μασούρα αλλά, αν γίνεται, να αγνοήσει την επαναληπτικότητά  τους. Ιδίως αν σας αρέσουν οι ώχρες, οι σιέννες, οι όμπρες και τα σκοτωμένα κόκκινα και πράσινα (που και που) μπορεί και να σας γοητεύσουν. Μπορεί να σας θυμίσει και τα έργα του Πόλακ (μετά τα dripping) αλλά σε γήινες αποχρώσεις.

25 Responses to “ΒΟΥΛΑ ΜΑΣΟΥΡΑ”


  1. Μαρτίου 28, 2008 στο 6:08 μμ

    Τον περασμένο χειμώνα σε μια μαλακιά πέτρα που βρήκα, σκάλισα ανάγλυφη τη φάτσα μου.
    Την έθαψα κι εγώ μετά στον κήπο.
    Έφαγε ότι βροχές είχαν απομείνει, το καλοκαίρι κατουρούσα στο σημείο εκείνο, φύτρωσαν και κάτι λουλούδια, έριξα κάτι χλωρίνες κι ακουαφόρτε απο πάνω και 8-9 μήνες μετα την ξέθαψα.
    Η ίδια σκατόφατσα!

  2. Μαρτίου 29, 2008 στο 8:17 πμ

    Δες το από τη θετική σκοπιά:
    Τόσες κακουχίες κι όμως…
    Το πρόσωπο (ο χαρακτήρας) του ανδρός αναλλοίωτος !!!

  3. 3 Kalliopi D.
    Απρίλιος 2, 2008 στο 3:51 μμ

    Αυτές τις (κατά τα λεγόμενά σας) «ΤΑΠΕΤΣΑΡΙΕΣ» που τις κοστολογείται εσείς με το μαθηματικό σας μυαλό και την ορθολογιστική σας σκέψη ….. ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΚΑΝΤΕ ΤΙΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ……. ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΙΣ !!!

    ΚΡΙΣΕΙΣ ΕΚ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΕΝΑ nickname ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ 3ΧΡΟΝΟ ΒΑΦΤΗΣΤΗΡΙ ΜΟΥ …. ΠΟΥ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ (λόγο αθωότητας – τρυφερότητας της ηλικίας του) ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ Η ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ (ΤΗΝ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ).

    ΚΑΛΛΙΟΠΗ Δ.

  4. Απρίλιος 2, 2008 στο 5:46 μμ

    Κυρία Kalliopi D.,
    κατ’ αρχήν χαίρομαι που εσείς ομιλείτε με το πραγματικό σας όνομα και όχι με ψευδώνυμο.

    Δεύτερον τυχαίνει τα K.T.Kouk να είναι τα αρχικά του ονόματός μου, που στους περισσότερους που μου αφήνουν μήνυμα και έχουν κάποια ιστοσελίδα αντίστοιχα το αποκαλύπτω. Δεν έχω λόγους να ντρέπομαι για κάτι. (όχι πολύ τουλάχιστον!). Αν ψάξετε δε λίγο στο pathfinder μπορείτε να το βρείτε κι εσείς. Μην τα θέλετε όλα στο πιάτο.

    Τρίτον το ότι η κρίση του 3χρονου βαφτιστηριού σας θα είναι πιο δημιουργική από την δική μου με βρίσκει σύμφωνο. Για δύο, τουλάχιστον λόγους. α)Το αντιμετωπίζω καθημερινά με την κρίση της 2,5χρονης κόρης μου (που έχει πιο δημιουργική κρίση από εμένα). Δεύτερον το βαφτιστήρι σας έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα έναντι εμού: Το λαδώσατε εσείς !

    Τέταρτον τα έργα της καλλιτέχνιδας δεν τα κοστολόγησα εγώ αλλά η ίδια. Δεν χρειάζεται δε καμιά σπουδαία ορθολογιστική σκέψη για να υπολογίσεις την τιμή ανά τετραγωνικό: ένα κομπιουτεράκι φτάνει.

    Πέμπτον, αν διαβάσατε καλά το κείμενό μου, προσωπικά βρήκα ενδιαφέρουσα την ιδέα της Β.Μ. ως πειραματισμό. Αυτό που με χάλασε κάπως ήταν η επανάληψη. Επίσης πρότεινα σε όσους τυχόν διάβασαν το κείμενό μου να επισκεφτούν την έκθεση.

    Έκτον, θα μου ήταν όντως δύσκολο να φτιάξω κι εγώ τέτοια έργα. Κι αυτό για 2 πολύ απλούς λόγους. Πρώτον γιατί οι εικαστικές ανησυχίες μου με οδηγούν σε άλλες τεχνοτροπίες (δικαίωμα που ελπίζω να μην μου το αρνείστε) και δεύτερον γιατί θα βαριόμουν να περιμένω τον «χρόνο» να επιδράσει πάνω στα υφάσματα (είμαι κάπως ανυπόμονο αγόρι).

    Έβδομον, ας υποθέσουμε ότι είχα αρνητική άποψη για τα έργα της Β.Μ. (που δεν έχω). Δεν καταλαβαίνω γιατί μόνο όποιος μπορεί να φτιάξει κάτι παρόμοιο έχει δικαίωμα να έχει άποψη. Φανταστείτε πόσο ανόητο επιχείρημα (από τη μαμά του) θα ήταν το ακόλουθο όταν το 3χρονο βαφτιστήρι σας αρνείται να φάει κάποιο φαγητό : «Μαγείρεψε κι εσύ παστίτσιο και μετά δώσε και σε μας να φάμε». Ή αλλιώς, επειδή δεν ξέρω πιάνο δεν μπορώ να ξεχωρίσω τον Καρβέλα από τον Μπετόβεν; Ειλικρινά δεν σας καταλαβαίνω.

    Όγδοον, το ιστολόγιό μου δεν έχει (ούτε και φιλοδοξεί να αποκτήσει) τύπο ιστοσελίδας Τεχνοκριτικής. Απλά καταγράφω τις σκέψεις μου (όταν επισκέπτομαι κάποιες εκθέσεις) για να μπορώ να τις έχω συγκεντρωμένες κάπου και να μπορώ με μια ματιά σ’ αυτές να ανακαλώ έργα και καλλιτέχνες. Παλιότερα χρησιμοποιούσα κάτι μπλοκάκια αλλά επειδή (εκτός από ανυπόμονο) είμαι και ακατάστατο αγόρι συνήθως τα έχανα ή εν πάση περιπτώσει δεν μπορούσα να τα βρω εύκολα.

    Ένατον, τα περί ορθολογιστικής σκέψης μου άρεσαν ως εύρημα. Σκέφτομαι έναν λογιστή που επιτέλους σηκώνεται από το γραφείο του και όρθιος πια σκέπτεται. Αν παρ’ ελπίδα (αλλά σας παρακαλώ μην μου το χαλάσετε) εννοούσατε ορθολογική σκέψη, θα μπορούσα να το εκλάβω ως φιλοφρόνηση.

    Δέκατον, δεν έχει. Απλά επειδή το δεκάλογος είναι πιο ωραίο σαν ήχος από το εννιάλογος είπα να βάλω και δέκατο.

    Καλό σας απόγευμα.

    ΥΓ. Θα χαιρόμουν ειλικρινά αν μου γράφατε για το συνειρμικό ταξίδι που σας έστειλαν τα έργα της Β.Μ. ή εν γένει την άποψή σας. Θα μπορούσαμε να είχαμε μια πολύ ωραία κουβέντα πάνω στο έργο της και όχι πάνω στην κρίση μου.

  5. 5 Kalliopi D.
    Απρίλιος 3, 2008 στο 5:11 μμ

    Αγαπητέ κ. ktkouk,
    ομολογώ ότι δε περίμενα να πάρω απάντηση και πόσο μάλλον απάντηση σαν «έκθεση ιδεών» που κάναμε και στο λύκειο …. παραδέχομαι ότι ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ !!!!

    Κι αυτός ο δεκάλογος που είναι εννιάλογος οφείλω να παραδεχτώ ότι κι αυτό ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ !!!

    Γι αυτό λοιπόν (σαν ανυπόμονο κορίτσι και πάνω από όλα πεισματάρα) θα προσπαθήσω να σας εντυπωσιάσω κι εγώ με την σειρά μου στύβοντας το λίγο μυαλουδάκι (που μου έχει απομείνει κάτω απο τα φρεσκο-βαμμένα κοντά ίσια μαλλιά μου) όλο το Σαββατοκύριακο προκειμένου να σας εντυπωσιάσω με ΒΑΡΥΓΔΟΥΠΕΣ ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΕΣ ΑΜΠΕΛΟΦΙΛΟΣΟΦΙΕΣ και να κάνω ένα δυνατό come back τη Δευτέρα το πρωί ….

    Σας ευχαριστώ για την «αυθόρμητη» προσοχή σας.

    Καλλιόπη Δ.

  6. Απρίλιος 3, 2008 στο 6:13 μμ

    Αν, όπως λέει εκείνο το παλιό τραγούδι, «ευτυχία είναι αυτό που περιμένουμε να ‘ρθει» τότε (τηρουμένων των αναλογιών) μόλις μου χαρίσατε ένα ευτυχισμένο Παρασκευοσαββατοκύριακο. Αφού θα περιμένω το σχόλιό σας τη Δευτέρα το πρωί!

    Σας ευχαριστώ και αναμένω.

    ΥΓ. Άσχετο. Τι χρώμα βάψατε τα μαλλιά σας;

  7. 7 Kallliopi D.
    Απρίλιος 3, 2008 στο 7:25 μμ

    ΚΑΣΤΑΝΑ

    για να μην καρφώνομαι

    🙂

  8. 8 Kalliopi D.
    Απρίλιος 7, 2008 στο 12:38 μμ

    Καλημέρα & καλή εβδομάδα

  9. Απρίλιος 7, 2008 στο 1:08 μμ

    Καλή σου μέρα Καλλιόπη
    😉

  10. 10 Kalliopi D.
    Απρίλιος 7, 2008 στο 2:12 μμ

    Δυστυχώς δεν κατάφερα να σκεφτώ κάτι το Σαββατοκύριακο για να σας απαντήσω γιατι οι ώρες που πρώτες πρωινές ώρες που ήμουν σπίτι ήταν μόνο για ύπνο ….
    Ευελπιστώ πως σήμερα αν επιστρέψω σπίτι θα σκεφτώ κάτι.

  11. 11 Kallliopi D.
    Απρίλιος 8, 2008 στο 1:51 πμ

    o adelfos mou simera eixe ena troxaio arketa sobaro
    tha ta poume kapoia alli stigmi
    daramouska@yahoo.gr
    auto einai to email mou
    sas euxaristo
    kalinixta

  12. Απρίλιος 8, 2008 στο 7:43 πμ

    Καλλιόπη,
    εύχομαι καλή ανάρρωση στον αδελφό σου,
    και πολλή δύναμη (για σας αλλά και σε όσους είναι κοντά του) ώστε να δίνετε και σε κείνον τώρα που το έχει ανάγκη.

    Την Καλημέρα μου, ελπίζοντας να είναι όντως μια καλήμέρα με ευχάριστα νέα για την υγεία τουαδελφού σου.

  13. 13 Kalliopi D.
    Απρίλιος 8, 2008 στο 12:14 μμ

    AMHN
    sas euxaristo
    kalimera

  14. 15 Kallliopi D.
    Απρίλιος 10, 2008 στο 12:46 πμ

    σας αρέσει αυτο το κομμάτι;

  15. Απρίλιος 10, 2008 στο 11:11 πμ

    Για κάποιον ακαταλαβίστικο σε μένα λόγο, δεν μπορεί να παίξει το κομμάτι στο pc μου. Το θυμάμαι όμως και μου άρεσε (αρέσει). Γιατί όμως με ρωτάς γι αυτότο συγκεκριμένο κομμάτι;

  16. 18 Kalliopi D.
    Απρίλιος 11, 2008 στο 4:39 μμ

    Είναι το αγαπημένο μου κομμάτι των παιδικών μου χρόνων. Θυμάμαι το άκουγε η μητέρα μου στο ραιόφωνο. ΕΚεί που θέλω να καταλήξω είναι σε ένα συγκεκριμένο πλάνο στο video clip…. αλλα αφού εν μπορείτε να το ανοίξετε ….. δεν πειράζει.

  17. 19 Kalliopi D.
    Απρίλιος 11, 2008 στο 4:41 μμ

    είμαι πολύ κουρασμένη και άϋπνη
    σας ζητώ συγνώμη για τα ορθογραφικά μου σαρδάμ …

  18. 20 Kalliopi D.
    Απρίλιος 11, 2008 στο 4:42 μμ

    απλά άλλο θέλω να πατήσω και άλλο πατάνε
    δεν με υπακούνε
    τα δάχτυλά μου κάνουν ότι θέλουν τώρα

  19. Απρίλιος 11, 2008 στο 6:31 μμ

    Πρόβλημα ελήθη. Έπρεπε, λέει (αυτός που το έλυσε) να κατεβάσω μια νέα έκδοση του java. Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω αλλά μπορώ να δω το βίντεο. Λοιπόν; Γράψε μου τι θές να προσέξω (και μ’ έφαγε η περιέργεια)

    Καλησπέρα


Σχολιάστε

Blog Stats

  • 163,221 hits

…Στάσεις

Αντιστάσεις, Ενστάσεις, Διαστάσεις, Καταστάσεις, Παραστάσεις, Αναπαραστάσεις, Αποστάσεις, Περιστάσεις, στάσεις γενικώς & αορίστως .

Ημεροδείκτης διαδρομών

Μαρτίου 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ.   Απρ. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Πόσοι στέκονται στις «στάσεις» τώρα. Και δεν περιμένουν το λεωφορείο:

eXTReMe Tracker <!-- var EXlogin='ktkouk' // Login var EXvsrv='s10' // VServer EXs=screen;EXw=EXs.width;navigator.appName!="Netscape"? EXb=EXs.colorDepth:EXb=EXs.pixelDepth;EXsrc="src"; navigator.javaEnabled()==1?EXjv="y":EXjv="n"; EXd=document;EXw?"":EXw="na";EXb?"":EXb="na"; EXd.write("");//-->

