23
Μαρ.
08

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΛΑΣΤΑΡΑΣ

Στην γκαλερί ΝΕΕΣ ΜΟΡΦΕΣ εξέθεσε (εκτέθηκε) ο Βασίλειος Βλασταράς δουλειά του με θέμα «Δε μένω πια εδώ».

Εγκατάσταση και έργα μεικτών τεχνικών μεγάλων διαστάσεων.

Για να υπάρξει επικοινωνία (στην Τέχνη τουλάχιστον) χρειάζονται 3 πράγματα: Ένας πομπός (ο καλλιτέχνης), ένα σήμα (το έργο) και ένας δέκτης (ο θεατής). Αν η επικοινωνία δεν μπορεί να αποκατασταθεί ένας, τουλάχιστον,  από τους παραπάνω παράγοντες δεν  μπορεί να λειτουργήσει σωστά. Είτε ο πομπός δεν εκπέμπει αρκετά δυνατά είτε το σήμα χάνεται κάπου στη διαδρομή είτε ο δέκτης δεν είναι σωστά συντονισμένος ώστε να λάβει το μήνυμα.

Αντιγράφω από ένα μικρό βιογραφικό που έχει για τον Β.Β. η σελίδα της γκαλερί: «Σπούδασε γραφιστική και κινούμενο σχέδιο στο Τ.Ε.Ι. της Αθήνας, σκηνοθεσία στη σχολή κινηματογράφου Ε. Χατζίκου και ζωγραφική στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας με δάσκαλο τον Τρ. Πατρασκίδη. Συνέχισε τις σπουδές του αποκτώντας M.Sc. Interactive Multimedia στο University of Westminster του Λονδίνου και μεταπτυχιακό δίπλωμα στην αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ με τίτλο Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός.»

Άρα, ο πομπός (φαίνεται να) είναι αρκετά καλά εξοπλισμένος. Οπότε παίρνω επάνω μου (ως θεατής-δέκτης) την ευθύνη για την επικοινωνία που δεν αποκαταστάθηκε ποτέ. Ένας αχταρμάς από σχέδια, φωτοτυπίες, σύμβολα ατάκτως «πεταμένα» σε μια επιφάνεια. Αυτή ήταν η γενική αίσθηση που είχα κάθε φορά που στεκόμουν μπροστά σε κάποιο από τα έργα. Και μπόλικη δόση (δήθεν) κριτικής στο σύστημα: Αλλιώς δεν μπορώ να ερμηνεύσω τις φιγούρες του Μίκι Μάους  ή των ηρώων των Simpsons (οι δεύτερες με φωσφοριζέ χρώματα πάνω σε ασπρόμαυρα σχεδιάσματα παντός τύπου). Και μια δόση σεξουαλικών υπονοούμενων, και αν δεν κάνω λάθος πολλές φωτογραφίες του προσώπου του καλλιτέχνη στο πάτωμα όπου πάνω τους στηρίζονταν κάτι κατασκευές με καμένα ξύλινα σπιτάκια).

Το μόνο που κατάλαβα ήταν η σφοδρή επιθυμία του δημιουργού να προκαλέσει (θόρυβο γύρω από το όνομά του). Με εμένα δεν τα κατάφερε αλλά είπαμε: προφανώς το πρόβλημα ήταν στον δέκτη, δηλαδή δικό μου.

 

ΥΓ. Αρχικά είχα σκεφτεί να γράψω το όνομα του Β.Βλασταρά, ως τίτλο της εγγραφής, και να αφήσω κενό το χώρο του κειμένου. Προφανώς η σκέψη μου αυτή προκλήθηκε από την αντανακλαστική αντίδρασή μου ότι αφού δεν κατάλαβα τίποτα θα έφταιγε ο καλλιτέχνης. Πιο νηφάλια αντιμετώπιση του ζητήματος όμως (και ψαρωμένος από τους τίτλους σπουδών του βιογραφικού του, στους οποίους εγώ θα είχα να αντιπαραθέσω μόνο την ιδιότητά μου ως αγνού φίλαθλου της ΑΕΚ) με ώθησε στο να πάρω πάνω μου την ευθύνη και να μεμφθώ την θεωρητική ανεπάρκειά μου.

ΥΓ2. Αν κάποιος έτυχε να δει την έκθεση ή να έχει άποψη για τον Β.Β. θα με υποχρέωνε αν μου άνοιγε τα μάτια.

11 Responses to “ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΒΛΑΣΤΑΡΑΣ”


  1. Μαρτίου 24, 2008 στο 4:44 μμ

    Στήνει κανείς ραδιοφωνικό σταθμό και αρχίζει να εκπέμπει σε μια χώρα που κανείς δεν έχει ραδιόφωνα;
    Αντίστροφα, όταν ξέρεις πως όλοι έχουν ραδιόφωνα, δε πα να λειτουργήσεις έναν σταθμό σε συχνότητες εκτός του φάσματος που μπορούν να συλλάβουν οι δέκτες.
    Σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα δεν βρίσκεται στον δέκτη.
    Φταίει ο καλλιτέχνης που είναι σπουδαίος , είναι μεγάλος, είναι γαμώ τους καλλιτέχνες και και τι γυρεύει απο εμάς που δεν μπορούμε να τον αντιληφθούμε;
    Γιατί δεν πάει να παίξει σ΄άλλη γειτονιά;
    Που να δεις τι θάγραφα αν είχα δει και τα έργα του Β.Β. Κατάλαβα όμως το πνεύμα τους απο τα γραφόμενά σου .
    Υ.Γ. Τρελαίνομαι με κάτι τέτοια.

  2. Μαρτίου 24, 2008 στο 4:47 μμ

    Σ΄ευχαριστώ και για τη «στάση Δημιουργών»
    Δικά σου έργα που θα δούμε;

  3. Μαρτίου 24, 2008 στο 10:47 μμ

    Αγαπητέ Α.Α. (καμιά σχέση με τον Β.Β)
    χαίρομαι που αντιληφθήκατε το πνεύμα του πονήματός μου.

    Έργα μου μπορείτε να θαυμάσετε στο ΜΟΜΑ, στην Tate gallery, στο Πράδο και στην αναδρομική που θα μου αφιερώσει η Εθνική Πινακοθήκη (με δανεισμό έργων από το Ούφιτσι, βεβαίως). Αν ωστόσο βαριέστε να περιμένετε 100 χρόνια (τουλάχιστον, γιατί δεν θα ήθελα να πέσει σε δίσεκτο έτος, επειδή είμαι προληπτικός) μπορείτε να πάρετε μια γεύση στην δεξιά κολώνα της σελίδας μου κάτω από τον τίτλο μικρή πινακοθήκη (και με υπότιτλο: μερικοί πίνακές μου). Βεβαίως θα μπορούσαμε να συναντηθούμε, κάποτε, και να δούμε ο ένας τους πίνακες του άλλου από κοντά. Έπειτα να διευρύνουμε τον κύκλο και όταν αισθανθούμε αρκετά δυνατοί να καταλάβουμε δια καλλιτεχνικής αντεπιθέσεως τα «χειμερινά ανάκτορα» και να γίνουμε καθεστώς. Και να μην αφήσουμε (εννοείται) τους αντικαθεστωτικούς σε χλωρό κλαρί.

    Την καλησπέρα μου.

  4. Μαρτίου 26, 2008 στο 2:22 πμ

    Δεν εννούσα αυτούς της ΜΟΜΑ , Πράδο κλπ, αυτούς τους ξέρω. Ρωτούσα για καινούρια δουλειά. Και γω οι πίνακες που βάζω στο μπλογκ μου δεν είναι αυτοί που έχω δώσει στο Λούβρο και τ΄άλλα κωλομάγαζα.
    Όσο για τη «μικρή πινακοθήκη»…στραβομάρα που λένε.
    Γιατί όμως τόσο μικροί;
    Το περί συνάντησης, βεβαίως. Στο Ρέθυμνο έχουμε καλές ρακές, καλό κρασί, (και δικό μου εκτός των άλλων) και φυσικά καλούς μεζέδες. Το Ρέθυμνο επίσης, διαθέτει και αρκετά αξιοθέατα, όπως τη Φορτέτζα, το βενετσιάνικο κάστρο, την παλιά πόλη με τα βενετο-τούρκικα σπίτια,… και το εργαστήριό μου. Όποτε κατηφορήσεις….
    ή όπτε ανηφορίσω…
    Μου άρεσε ιδιαιτέρως αυτό περί καταλήψεως των «χειμερινών ανακτόρων» κλπ. Αμήν Παναγία μου, Απόλλωνα βοήθα, Βούδα βάλε το χέρι σου κι ο Αλλάχ είναι μεγάλος.
    Τι ώρα λες να το κανονίσουμε;

  5. Μαρτίου 26, 2008 στο 2:33 πμ

    Υ.Γ. Πέρα από την πλάκα θα επανέλθω – γιατί τώρα….- με τους πίνακές σου.
    Οπως σου είπα όμως ,και το αντιλαμβάνεσαι, το μέγεθος στο οποίο τους έχεις δεν βοηθάει και πολύ. Το θέμα μόνο διακρίνεται καθαρά.
    Θα επανέλθω όμως όπως είπα.

  6. Μαρτίου 26, 2008 στο 11:02 πμ

    Ας αρχίσω με τα επαναστατικά. Η μόνη ώρα που δεν μπορώ είναι 3-5 το απομεσήμερο καθότι έχω σοβαρότερη εργασία: κοιμάμαι. Και ως γνωστόν για τους δημιουργούς αυτές οι ώρες είναι οι πιο δημιουργικές. (θα πρέπει να ισχύει το ίδιο και για αρκετούς Τεχνοκριτικούς αφού οι κριτικές τους έχουν τον ασύνδετο και παράλογο τύπο των ονείρων- χωρίς τη γοητεία τους ωστόσο). Όποια άλλη ώρα είναι ok.

    Οι λόγοι που οι πίνακες είναι μικροί είναι οι εξής:
    Πρώτον δεν ήξερα πώς να τους κάνω να εμφανίζονται μεγαλύτεροι.
    Δεύτερον για να μην μου κλέψετε την τεχνική.
    Τρίτον από σεμνότητα.
    Πάντως έχεις δίκιο. Ίσως πρέπει να τους βάλω σε μια ξεχωριστή και μόνιμη σελίδα του blog (δεν ξέρω πως ακριβώς γίνεται αλλά θα το βρω, πόσο στόκος μπορεί να είμαι;)

    Η επανάσταση είναι κοντά (εννοώ χωρικά, δεν μπορεί κάπου εδώ γύρω θα γίνει. Χρονικά δεν το βλέπω, ίσως φταίει και η πρεσβυωπία, καθόσον σαραντίζω κτλ, τα έχουμε ξαναπεί).

    Την Καλημέρα μου.

  7. Μαρτίου 26, 2008 στο 6:55 μμ

    Tεχνικές συμβουλές:
    Πατάς συγγραφή.
    Επιλέγεις άρθρο ή σελίδα.
    Κάνεις upload τους πίνακες έναν έναν και τους στέλνεις στη σελίδα ή στο άρθρο (όχι ως μικρογραφία, υπάρχει επιλογή)
    Εκεί – στη σελίδα – άμα κάνεις κλικ πάνω στην είκόνα μετά καθορίζεις το ποσο μεγάλοι θα φαίνονται στη σελίδα.
    Πρέπει , βέβαια, να μην είναι και πάρα πολλά kb. Νομίζω πως μέχρι 300, είναι καλά.
    Καλού κακού, πριν πατήσεις «Δημοσίευση», πάτα «αποθήκευση και επεξεργασία» και μετά πάνω πάνω, «προεπισκόπιση», για να δεις πως ΘΑ φαίνεται όταν δημοσιευτεί.
    Αν τους βάλεις σε σελίδα θα είναι όλοι σε μια σελίδα. Αν τους βάζεις έναν έναν όπως εγώ θα ανήκουν σε μια κατηγορία που θα επιλέξεις και όταν πατάς την κατηγορία θα τους βλέπεις μαζεμένους πάλι. Δες πχ. στο μπλογκ μου. Διαλέγεις και παίρνεις: Τους θές όλους μαζί για συνολικά σχόλια ή έναν έναν για «ειδικά» σχόλια; -μπορείς να μη βάλεις και καθόλου σχόλια (θα βρούμε κάπου αλλού να τα αφήσουμε)
    Αυτά.
    Περιμένουμε….

    Υ.Γ. Προς το παρόν – κι εγώ – βλέπω μονο τη….διαρκή επανάσταση των φυτών , που έλεγε κι ο ποιητής.

  8. Μαρτίου 26, 2008 στο 7:05 μμ

    Y.Γ 2. Παρέλειψα να πω – ίσως να είναι υπερβολικό γιατί μπορεί να ξέρεις αλλά αφού το ξεκίνησα ας το κάνω σωστα.
    Παρέλειψα λοιπόν να πω, πως όταν είσαι στη «συγγραφή», μπορείς να ανεβάσεις όλους τους πίνακες μαζεμένους. Αυτοί μένουν αποθηκευμένοι και τους δημοσιεύεις όποτε θέλεις. Πατάς εκεί που λέει «αρχείο» νομίζω, κάτω κάτω, και κάνεις κλικ στην εικόνα που θέλεις. Αυτή εμφανίζεται ακόμα πιο κάτω και επιλέγεις τι θές να την κάνεις.
    Πχ. «delete»
    ή «sent to Louvro»
    κλπ.

  9. Μαρτίου 26, 2008 στο 7:39 μμ

    Ευχαριστώ για τις οδηγίες. Σε πρώτη ευκαιρία θα το επιχειρήσω.
    Την επιλογή «sent to Louvro» δεν θα τη χρησιμοποιήσω γιατί δεν τους εμπιστεύομαι τους Γάλλους: μπορεί να βάλουν κανένα έργο μου δίπλα σε κανένα του Ντα Βίντσι και να τον χαντακώσουν τον μακαρίτη τον ανθρωπάκο.

  10. Μαρτίου 27, 2008 στο 12:58 πμ

    Κι εγώ δεν τη χρησιμοποιώ την εντολή «sent to Louvro .Δεν την χρησιμοποιώ επειδή μεγάλωσα με αρχές απο την οικογένεια. Αρχές που μου επιβάλλουν το σεβασμό.
    Για σκέψου να το «sent to Louvro», και να με βάλλουν δίπλα σε κανέναν , ξέρω γω ΕΛ γκρεκο;
    Ειπαμε , σεβασμός στους δασκάλους.
    Επειδή τους ξεπεράσαμε δε σημαίνει πως πρέπει να αυθαδιάζουμε κιόλας!
    Τελικά έχουμε αρκετα κοινά βλέπω.

  11. Μαρτίου 27, 2008 στο 6:39 μμ

    Προς Α.Α.

    Πάντως μέχρι τη δημιουργία της νέας σελίδας μπορεί κάποιος να κάνει τα εξής για να δει μεγαλύτερους τους πίνακες (κι εγώ τώρα το βρήκα):

    Δεξί κλικ πάνω στο εικονίδιο του πίνακα
    Αριστερό κλικ στο «Get web link»
    Αριστερό κλικ στο «Open»

    Και ανοίγει νέο παράθυρο (ή καρτέλα) με τον πίνακα.

    ΥΓ Το σήμα του copyright που υπάρχει πάνω στους πίνακες δεν μπήκε από εμένα και δεν θα υπάρχει στην νέα σελίδα. Είναι μια μικρή βαρετή ιστορία για το πως μπήκε την οποία, αν βαριέμαι εγώ να την πω, φαντάζομαι πόσο θα βαρεθείς εσύ να την διαβάσεις.


Σχολιάστε

Blog Stats

  • 164,014 hits

…Στάσεις

Αντιστάσεις, Ενστάσεις, Διαστάσεις, Καταστάσεις, Παραστάσεις, Αναπαραστάσεις, Αποστάσεις, Περιστάσεις, στάσεις γενικώς & αορίστως .

Ημεροδείκτης διαδρομών

Μαρτίου 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Φεβ.   Απρ. »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Πόσοι στέκονται στις «στάσεις» τώρα. Και δεν περιμένουν το λεωφορείο:

eXTReMe Tracker <!-- var EXlogin='ktkouk' // Login var EXvsrv='s10' // VServer EXs=screen;EXw=EXs.width;navigator.appName!="Netscape"? EXb=EXs.colorDepth:EXb=EXs.pixelDepth;EXsrc="src"; navigator.javaEnabled()==1?EXjv="y":EXjv="n"; EXd=document;EXw?"":EXw="na";EXb?"":EXb="na"; EXd.write("");//-->

