26
Οκτ.
07

Η σχολική παρέλαση

Φαντάσου μια παιδική χαρά έτσι: Μερικά παιδάκια σε γραμμή το ένα πίσω από το άλλο περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους να κάνουν τσουλήθρα. Λίγο πιο κει μια άλλη γραμμή από δυάδες παιδιών που περιμένουν να κάνουν τραμπάλα (20 ανεβοκατεβάσματα η κάθε δυάδα). Στις κούνιες, στο γύρω-γύρω, στα μονόζυγα το ίδιο. Απόλυτα ήσυχα κι αμίλητα πιτσιρίκια, ο μόνος ήχος που ακούγεται είναι μια μουσική από τα μεγάφωνα που υποβοηθάει στην τήρηση ενός σταθερού ρυθμού τα παιδιά. Παιδιά, ομοιόμορφα ντυμένα, που δεν τρέχουν, δεν πέφτουν, δε χτυπάνε, δεν κλαίνε, δεν αστειεύονται, δε γελάνε, δε φωνάζουν, δεν τσιρίζουν. Μόνο κάποια συγκεκριμένη στιγμή στρέφουν το κεφάλι τους (υπό τύπον χαιρετισμού) στον επιστάτη του πάρκου.

Φαντάσου ένα εφηβικό πάρτι με παρόμοιο τρόπο. Έφηβοι σε παράταξη πίσω από το μπουφέ και το τραπέζι με τα αναψυκτικά και τα ποτά περιμένουν ήσυχα-ήσυχα τη σειρά τους να σερβιριστούν . Στην αυτοσχέδια πίστα ζευγαράκια που χορεύουν ακολουθώντας αυστηρά τα βήματα που απαιτούν οι χοροί (τύπου χοροδιδασκαλείου). Φλερτ με κανόνες. Και με ομοιόμορφες στολές…

Φαντάσου παρόμοιες σκηνές στις καφετέριες, στους κινηματογράφους, στις εκδρομές, στο διάλειμμα του σχολείου…

Πόσο ξένη στην ανθρώπινη φύση είναι η παρέλαση των παιδιών !

Advertisements

3 Responses to “Η σχολική παρέλαση”


  1. Οκτώβριος 27, 2007 στο 3:34 πμ

    Φαντάσου μια κοινωία χωρίς ιστορία και παραδόσεις.
    Χωρίς σχολεία γιατι δεν θα χρειάζονται αφου δεν θα υπάρχει η ανάγκη της διδαχής της ιστορίας.Ισως να υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι εξειδίκευσης αλλα οχι εκπαίδευσης. Διότι παιδεία χωρίς διαμόρφωση πατριωτικού χαρακτήρα (οχι εθνικιστικού), και ήθους στούς νέους δέν νοείται.
    Ο σύχρονος ανθρωπος (οχι μόνο ο ελληνας) τίς τιμές στους ήρωες της ιστορίας του τίς αποδίδει με παρελάσεις καταθέσεις στεφάνων κλπ.
    Για μας τους Ελληνες ο μόνος τρόπος αντίστασης κατά της εισαγόμενης αντίληψης περι ελευθερίας του ατόμου είναι η διατήρηση των παραδόσεων μας.
    Η γνώμη μου είναι πως αν κάποιος γονιός δέν θέλει να βλέπει το παιδί του να παρελαύνει σαν στρατιωτάκι να δικαιούται να μήν συμετάσχει.
    Καθώς και για τους μεγαλύτερους μαθητές που εχουν διαφορετική άποψη επι του θέματος.
    Η απορία που εχω είναι η εξής. Αν τελικά κάποτε καταργηθούν οι παρελάσεις οι καταθέσεις στεφανιών κλπ , στο όνομα μιάς καλύτερης κοινωνίας απαλαγμένης απο κατάλοιπα η συνήθειες παλαιότερων γενεών,
    τι ανάγκη θα έχουμε το Ελληνικό σχολειό ?
    Φυσικά θα πρέπει νά καταργηθουν και οι Εθνικές εορτές και οι αργίες.
    Ετσι θα μπορούμε πια να ζήσουμε πραγματικά ελεύθεροι, απαλαγμένοι απο τα (κατάλοιπα) του παρελθοντος , και δικαιωμένοι πια να μήν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα απο το Δυτικό μοντέλο ?
    Τότε τα παιδάκια θα τα ντύνουμε πολύχρωμα σάν μαζορέτες να παρελαύνουν μπροστά απο τους τοπικούς αρχοντες, γιατι αυτοί δεν καταργούνται, και θα συμετέχουμε σε χλοιαρές ανούσιες κοινωνικές εκδηλώσεις .
    Φανταζεσαι ?

  2. Οκτώβριος 27, 2007 στο 7:46 πμ

    Η σκέψη μου, όσον αφορά τις παρελάσεις, έχει να κάνει με την εικόνα της παρέλασης: Παιδάκια και έφηβοι να κινούνται με συγχρονισμένες κινήσεις. Αυτό μου φαίνεται αφύσικο. Αλλιώς, θα περπατούσαμε κατ’ αυτόν τον τρόπο στα πεζοδρόμια, στις πλατείες, στις κοινωνικές συγκεντρώσεις, στις εκδρομές…παντού. Για να σου δώσω να καταλάβεις τι εννοώ, δανείζομαι το παράδειγμά σου: και οι μαζορέτες με ενοχλούν εξίσου με τις ομοιόμορφες κινήσεις τους και το ομοιόμορφο ντύσιμό τους.

    Νομίζεις ότι ο ΜΟΝΟΣ ρόλος του σχολείου είναι ‘οι παρελάσεις οι καταθέσεις στεφανιών’; Αν όχι τότε γιατί να το καταργήσουμε; Αν ναι, τότε έχουμε εντελώς διαφορετική άποψη για τον ρόλο του σχολείου. Δεν μπορώ να καταλάβω τον τρόπο που σκέπτεσαι: Αν τα παιδιά μαθαίνουν ιστορία, κι αν κάνουν σχολικές γιορτές και παραστάσεις με αφορμή τις ιστορικές επετείους, ώστε να την εμπεδώνουν και να τιμούν τη μνήμη των προγόνων ΤΟΤΕ πραγματικά δεν αντιλαμβάνομαι σε τι χρησιμεύει η παρέλαση. Ως προς την εκμάθηση της ιστορίας και την τιμή στους προγόνους/ήρωες.

    Αλλά αν το δεις και λίγο αλλιώς : Τιμούμε όσους πολέμησαν για την ελευθερία μας με παρελάσεις; ok, να το δεχτώ. Και μετά καίμε την ελεύθερη πατρίδα μας, επιτρέπουμε να είναι άντρο κάθε είδους απατεώνων και λαμόγιων, ‘ευχαριστούμε τους αμερικάνους’, καταπίνουμε αμάσητο το σκάνδαλο της κατασκοπίας (μήπως έμαθες εσύ ποιος παρακολουθούσε τον πρωθυπουργό;), το σκάνδαλο του χρηματιστηρίου κτλ. Κάτι μου λέει ότι μερικοί από τους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους για να είμαστε εμείς ‘ελεύθεροι’, αν γνώριζαν πως θα εξελίσσονταν τα πράγματα, θα προτιμούσαν να τους κοπεί το χέρι παρά να σηκώσουν με αυτό το λάβαρο της επανάστασης ή της αντίστασης.

    Να σαι καλά.

    ΥΓ. και μια απορία : ποια είναι η εισαγόμενη αντίληψη περί ελευθερίας του ατόμου και γιατί πρέπει να αντισταθούμε σ’ αυτήν; (Ειλικρινής απορία, αν θες απάντησέ μου)

  3. Οκτώβριος 27, 2007 στο 5:39 μμ

    1ον) Αν πρόσεξες δεν μιλάω για υποχρωτική παρέλαση.
    Αν πρέπει νά καταργηθεί κάτι.. αυτό ειναι ο εξαναγκασμός.
    Αλλο να ζητάω ως ελεύθερος πολίτης την μή συμετοχή μου, και αλλο να ζητώ την κατάργηση στερώντας ετσι το δικαιωμα συμετοχής αυτών που το επιθυμούν.
    2ον) Την αποψη μου για τον ρόλο του Ελληνικού σχολειου νομίζω την εχω καταθέσει. Αν μέσα απο την διαφορετική αποψη που εχεις μπορείς να κάνεις και μια υπόδειξη για το ιδανικο μοντέλο του σχολείου που φαντάζεσαι, περιμένω με αγωνία να την ακούσω.(διαβάσω).
    3ον)Για την παράγραφο με τις φωτιές και τις λαμογιές των πολιτικών αφεντάδων μας δεν νομίζω οτι ειναι της παρούσης για ανάλυση, αν και εχω άποψη γι’ αυτο το θέμα. Ολα ταυτόχρονα δεν κουβεντιάζονται.
    4ον και τελειώνω.
    Η εισαγόμενη αντίληψη της ελευθερίας του ατόμου και στην οποία πρέπει να αντισταθεί κάθε Ελληνας που θέλει να λέγεται ελεύθερος λέγεται ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΤΗΤΑ.
    Ανάλυση της ενοιας υπάρχει στα περισσότερα λεξικά.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Blog Stats

  • 164,885 hits

…Στάσεις

Αντιστάσεις, Ενστάσεις, Διαστάσεις, Καταστάσεις, Παραστάσεις, Αναπαραστάσεις, Αποστάσεις, Περιστάσεις, στάσεις γενικώς & αορίστως .

Ημεροδείκτης διαδρομών

Οκτώβριος 2007
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Σεπτ.   Νοέ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Πόσοι στέκονται στις «στάσεις» τώρα. Και δεν περιμένουν το λεωφορείο:

eXTReMe Tracker <!-- var EXlogin='ktkouk' // Login var EXvsrv='s10' // VServer EXs=screen;EXw=EXs.width;navigator.appName!="Netscape"? EXb=EXs.colorDepth:EXb=EXs.pixelDepth;EXsrc="src"; navigator.javaEnabled()==1?EXjv="y":EXjv="n"; EXd=document;EXw?"":EXw="na";EXb?"":EXb="na"; EXd.write("");//-->

Αρέσει σε %d bloggers: